Tambahan

Pagi Aidil Adha

Berat2 beratlah hehe
masalah kawen, masalah pointer, masalah keluarga, masalah surau, masalah masyarakat,
berat2 sape nak bahagi2 tugas tuk ni? hehe

adeii tapi masalah kawen ni berat jg hehe adeii
bersempena dengan aidil adha ni aku nak kongsi sikit hehe

bukan citer kawen, aku ilang mood nak kawen hehehe (mustahil:hehe)
gelak2 je taw isk2
kang klu ada tiba2 ada ajak kawen(kononnya hehe) terblur plak memikirkan masalah,

abang aku tak jadi kawen bulan ni, taktaw lah pe hal ni, aku malas nak pikir,

penyelesaiannya: Aku Kena Kawen hehehehe adeii


pernah seorang kawan bertazkirah,
maklumlah sek2 diorg ni klu pas tadarus mesti buat tadabbur atau sedikit pengisian,
hehe aku pula blur terus ahh? nak tadabbur surah td?
biar betol? ahh dah la bahasa Arab tak pas2 adeii tak ambik pun lg, insyaAllah ambik

tapi ada sekali ni, abang seorang ni terperangkap dengan hujan hehe
tu ar nak balik sangat hehe men2 je
so nampk kitaorg tgh tadarus hehe bkn tadarus pun macam tasmi' je pun

pastu seperti biasa,
then sahabat sy ni suh ar abg tu bg pengisian sedikit,
dia pun ambik la satu ayat dr surah al-hajj,

apa yang ditadabbur tu, klu tak silap ayatnya,
berkaitan sembelihan dan taqwa, aku tak pasti, cari2 tak jumpa,
maklumlah waktu hujan, dengar2 mcm tu je la isk2, mungkin masih ada hijab adei,

dalam pengisian tu, abang tu bg personifika(betul ke ni?) yang hebat akan, ramadhan dan taqwa,
dalam ramadhan ni la kita kena menjahit baju2 taqwa kita, utk dipakai utk hari2 yg mendatang,

pastu.... jeng2 aku dah lupa hehe
tapi apa kaitan dengan aidil adha? hehehe

sahabat aku kata dah seratus hari ramadhan meningalkan kita brulah kita sampai pada aidil adha,

so di sini sy ingin mengajak teman2 sahabat2 seperjuangan merenung kembali baju2 taqwa yg dijahit kita ketika ramadhan tu,

elok tak lagi? almaklum, kita sudah hampir ke penghujung tahun, dah abis se sem hehe
maka perlu kepada penilaian semula, muhasabah diri, sebgaimana juru akaun(aka akauntan) perlu meneliti akaunnya.

macam bagi tazkirah plak hehe mungkin aku rindu majlis2 di ump yg tiada di sini (hampeh!!)

hidup macam kambing, dikelilingi serigala2 isk2...
aku nak kawen hehehe men2 je hehe

dah la panjang sngt2 ni, dahla takde gambar hehe, baik bt sinopsis je hehe

salam aidil adha, hee renungi balik 3 pengorbanan... fikir2kan la hehe

eeh kejap, aidil? bkn Nur Kasih ke tu, apa2 la hehehehe

4 comments:

aNdi.Hanin::حنين said...

"hidup macam kambing, dikelilingi serigala2
aku nak kawen hehehe men2 je"

ak tergelak besar bc pantun 2 kerat ni. hahaha.

ko kambing ke serigala? (pilih jwb kambing ngn serigala je, jgn jwb kucing, =_=")

highlight sket masalah pointer tu. :P

hm..
ada org, pakaian taqwa y bulan ramadhan pn x habis jahit lagi. yg tu, macam mn ye ustaz? :)

srzal said...

nak kucing jg hehehe :p kmbng serigala taknak hehe

masalah pointer akan dtg hehe ;p tak kuar lg, insyaAllah

x habis jahit.. pakailah tu, smbng la selepas ramadhan dgn amal soleh dn keikhlasan.. hee bile plak aku jd ustaz ni isk2 suke ati je ko ni isk2

aNdi.Hanin::حنين said...

eh, ko kan musang? lupe ke?
ahahah

masalah pointer T__T


masalahnye, ad org lepas ramadan, ble x siap..terbengkalai saje baju tuh. konon2 bizik. aik sapa la tuh? nenong nenong nenong. ambulan~ ambulan~

srzal said...

ek.. bkn ko ke musang tu? haha

masalah pointer sudah di jelas kn di poster seterusnya hehe semoga dapat ingat mengingati :D

hee anin baju sape tu, klu dah macam tu cari la para sahabat yg cantik bajunya moga2 baju2 sahabt tu dapat menutup baju2 yg tak siap2 tu hehe

sebagaimana solat berjemaah dapat membantu jemaah yang lain, insyaAllah

ceh2 mcm aku ustaz plak hehe

ps: dah jumpa ayat tu surah al-hajj ayat 37

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template