Tambahan

Cerita orang tua2 ehem2

[amaran: jangan baca hehe]

hehe aku melarikan diri daripada dikahwinkan hehehehe
takde la... tak perlu lari pun, aku dah ada calon, jodoh je takde hahaha
men2 jgn ambik serious.. hehe

actually, its been a stressful life today haha,
i guess my family was too emotional, or i guess it was just me,(was that a proper grammar? haha)
i donno la, life was always been like this at home,
its probably my attachment to them i could feel something,

this is family, if we were in usrah, it were the same thing,
whenever we were attached to someone or some organization,
our feeling get mix up, the color, the sound, most importantly the emotion.
life could never be the same and lonely, err really?

i know something, i have to get married hehehe just kidding...

err whenever thing goes wrong i always wanting to get away, running away...
aahhh why it has to be like this...
this world really need political reform haha,
not la, lets go something basic, like family..

first thing first, choosing a wife hahaha
choose la, or let someone do the arrangement hehe
but remember, good start arent insurance for good end.
theres must always be a feed back by time, correction of mistake, and practice of conduct.

the problem, start because we lack of knowledge,
what kind of knowledge?
i had no idea,
i have to fill this 4th line hehe(ps i have no idea what to write here)

arhhhhhhhhhhhhakh
whenever im tension, i have tendency to do ridiculous thing in life ahhh
bek dgr lagu meher zain hehe insyaAllah gi ar blog SF

kan best klu generasi kita ni generasi yang sudah ditarbiyyah
and i dont mean our generation only, but also two generation before and after us,
everyone understand the need for Islam,

the problem rise, because theres occurrence of conflict between the generation that understand and that dint understand, i dont mean they dont understand but the level of knowledgeable are prone to start a conflict between the two generation.

but still, i dont get it, when someone had gone through the training, but still the failed? are the test is too difficult? is it mean for failing?

from the JDorama Jin, ...God give us test, so we can overcome them... this japanese people understand it(this is merely philosophical then theoretical). i think it is clearly that we should have overcome them not to fail it, but even if we failed, God knows better, maybe its better for us.

i think, i missed the important point here aduii -.-
macam dulu aku bercakap, mesti ada ja tertinggal, tgk je muka2 para sahabat hilang terus haha
mungkin sebab aku tak pernah serious, tiba2 aku nak cakap benda yang serious, mereka pula tak boleh nak percaya ini aku haha just kidding la

sapa la aku ingin menegurkan. itulah jihad dan pengorbanan bukan? melakukan sesuatu yang kita tak upaya dengan bersungguh tatkala itu kita sendiri pun tak kuat lakukan. Bagi tazkirah tegur orang, tentang perkara2 yang kita sendiri terkapai-kapai untuk menanggungnya... surah as saff:3

berat2 ni... aku sebenarnya nak citer masalah keluar, keluar plak benda2 pelik isk2... abaikan lah yang bahasa inggeris di atas tu haha... baca yang melayu sudah haha

waktu jamuan akhir sem batch sek2 kami ni,
ade ar sorg akak di suruh bagi ucapan, ukhti sebenarnya bagi peringatan hehe tazkirah,

saya ingat lagi dia cakap banyak kut, tapi akhi tadi bagi lagi banyk hehe

tapi saya nak highlight tazkirah ukhti kita ni, sebab malam tu aku tak tido pun haha
sebab esoknya exam fluid mechanic haha isk2 bukan pasal exam tapi pasal attitude aku
kata cikgu BI aku, tidak apa apa attitude, mmg sikap aku pun dari dulu, tidak suka memeningkan kepala,
tapi ukhti ni memperingatkan balik kami.

surah yusuf ayat 87:
Wahai anak-anakku! Pergilah dan intiplah khabar berita mengenai
Yusuf dan saudaranya, dan janganlah kamu berputus asa dari
rahmat serta pertolongan Allah.Sesungguhnya tidak berputus asa dari
rahmat dan pertolongan Allah itu melainkan kaum yang kafir".

terus aku terasa sedikit, adui... aku give ke ngan kertas ni? hee sebab tiada hints la,
tu yg aku study giler2 sikit haha bengong tul, rupanya, tanpa hints lagi tenang hidup aku dripada ada hints.

aku study giler2 malam tu, aku teringat macam tym aku spm dlu haha,
malam macam seluruh hidup aku bergantung pada kertas tu isk2 astaghfirullah
aku study banyak mana pun, klu Allah yang Maha Pemberi tidak menghidayahkan aku kefahaman, tak berguna langsung usaha aku sehari semalam,
alhamdulillah, apa yang aku study semuanya kluar, tapi ada slack la, semua rumus aku hafal tapi ada jg yg aku tak paham, tapi yg penting aku berasa puas dengan kertas tu, berbeza dengan kertas thermodynamic hahaha, rumus aku ingat2 lupa, tapi aku tak faham cara mengaplikasikan rumus haha adeii tapi exam kali ni kire lebih baik daripada sem2 sebelum ni alhamdulillah, aku rasa macam tu lah... harap2 pointer aku naik aminnn

ayat kedua, tazkirah kedua, tazkirah dua hari sebelum aku balik,
dari surah at tahriim ayat 6
Wahai orang-orang yang beriman! Peliharalah diri kamu dan keluarga
kamu dari Neraka yang bahan-bahan bakarannya: Manusia dan batu
(berhala);...
kata akhi tu, aku tak tahu la tadabbur ayat ni betul ke tak, pada ayat ni Allah mencabar, siapa2 yang beriman, kalau benar kamu beriman maka laksanakanlah perintahNya.

marhalah 2 kedua ni, selepas diri kita, orang yang paling dekat dgn diri kita... aiks2 ni yg buat aku tensen di bilik, menulis lah aku panjang hahahaha adeiii

dah la panjang sgt dah ni, semoga bermanfaat.

ps ukhwah? mana ukhwah antum? adeiii... tak jelas fikrah kut hahaha adeiii antar balik haha

ta'aruf... tafahum... tafakul... sound familiar?

0 comments:

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template