Tambahan

sepanjang 22 mei

thihh! thihh! isk2

bisingnya, tapi itulah bunyi hon2 kete, orang nak p kawen hehe... 
aku taktawlah, sbb ni aku nampak jiran taman setempat aku, diorang ni cina kut klu aku tak silap,

ramainya orang kawen cuti2 ni hee.. jeles hahaha adeiii

seperti biasa, itu bukan topik ari ni hehe adeii hampehh..

ternyata, penulis blog sudah keabisan modal hehehe :P

hee

pernah dgr cite smlm? smlm? patutnya pukul 3.30 hee, smenjak aku duk sabah ni, hehe aku mmg orang sabah, tapi selepas aku tinggal di UMp(hehe) pahang tu, aku seakan lupa akan waktu solat, aiks.. 3.30 aik.. lama lg ni.. asar kan 4.30 hee ade kah patut, 3.30 dah hampir asar kat sini, maghrib, kul 6.20 mcm tu, pastu, subuh 4.00 dkat2 kul 5.00, so klu ternampk budk2 sabah selalu bertahajud duk kat semenanjung tu, hmn besela tu .. kat sini subuh awal hehehe.. takde lah men2 je

ps waktu tersebut kurang tepat sila cek disini.

merepek la aku ni, adeiii

utk tdk mengeruhkan keadaan, seeloknya kita menganalisa keadaan sekrg ni, huhu, bukan mencari pro dn con, tapi mencari satu pendekatan strategik(chee yakin je ckp hee bt pun belum adeii hehe), tapi sebenarnya aku memikirkn, apa ada penyelesaian sekarang ni? mgkn benar sudah ternampak satu bentuk penyelesaian, tapi ada pendekatan itu wajar? dimana kewajarannya? apakah, kesan susulan seterusnya?

mungkin sy bukanlah org yg paling layak akan keadaan ini, mungkin lebih ramai mereka2 yg fakih di luar sana, namun sebagai seorang yg bergelar mahasiswa, seharusnya kita lebih peka terhadap persekitaran kita, yg mana kelak kita akan warisi, jgn biar anak2 kita muntah hijau, seperti yg diramalkn oleh cik anin hee :D

apa2pun sy tidak ingin mengulas panjang, takut2 sy menzalimi saudara sy yg tdk bersalah.. kta tunggu dn lihat sj, langkah2 proaktif dr pemimpin kita kelak, apakah melalui rakyat? apakah melalui pemimpin? bukankah mandat pemimpin demokrasi melalui rakyat? dri mana plak mandat tertinggi itu dtg? adakah melalui keturunan? taksedarkah kita, mandat sedemikianlah yg telah menghacurkn keutuhan kekhalifahan isk2.. 

maklumat lanjut, sila rujuk akhbar pilihan rakyat.

ps aku tak citer politik.. nt korg boring hehe adeii
pps smlm iz bday, jgn lupa bg dia adiah taw hehe

6 comments:

aNdi.Hanin::حنين said...

oops, r u talkin bout politics??

haha

Iz said...

ahah.
kucen terjangkit sda~

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
srzal said...

hee anin... jeles ye? hehehe :p

kucen takterjngkit iz hee.. msh sehat2 hehe adeii

aNdi.Hanin::حنين said...

adelah sikit..

dah jangket tu ngaku jelaa~ XD haha

srzal said...

:P

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template