Tambahan

Ayam Masak Lemon



masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah masalah 

adeii... asyik2 masalah, aku duk umah, asyik tgk masalah, klu dut d UMp, aku tak pikir sgt apa2 pun, sbb aku rasa, klu ada apa2 tu, senang ja nak setel, pasal exam? pasal asaimen? alah senang ja tu setel, hehe adeii..

tapi d umah ni, entahlah, mgkn agak susahkn, klu kta nak jg hubungan dn manusia, kenala jg hubungan dgn Allah dlu, bukankah adanya yg memegang ati2 kita ni? aiks susah2

semalam2.. beberapa ari lalu.. ada cite mayat bayi d temui d kuatan hee, beserta nota, mgkn kut dia agak bayi tu idup.. tapi tu ar.. da mati, iskk sape buang2 anak ni? takde keje ke? klu dah beranak tu, bek bgi aku hee.. hehe adeii

tpi yg aku agak bengang ialah, bdk yg buang bayi tu, mengikut berita ye, katanya bdk ppuan(yela takkan laki kut) 16thn, skul agama isk2.. berapa sgt la skolah agama d kuantan tu hee adeii, napa mengandung? sbb kene rogol oleh kenalan.. adeii bleh plak mcm tu isk2

aku sbenarnya taknak ulas bdk ppuan tu, mahu si jahanam yg merosakkannya, tapi secara umum, bagaimana bleh berlaku bgtu, tmbhn lg ppuan tu bdk skul agama, isk2 sedey sgt, tpi walau apa pun bkn bererti idupnya kini tak bleh diperbtlkn, tapi ni bdk2 ni, patutnya sudah cukup tahu batas2 ikhtilat(pasal percampuran lelaki perempuan ni), rasanya kalau dijaga ikhtilat ni, takda la jd mcm ni, insyaAllah.

ntahlah, mgkn tidak di ajar kut, bese la, kita study2 nak prekse je, tu yg smpai ustazah pun bleh jd penyanyi tu la smua, ntah ape iskk, mgkn tiada ilmu yg mereka dpt, apa yg mereka dpt hanyalah tahu, ooh klu tahu2 itu jelah, teda pun pengamalan, aku pun gtu gak, ni yg bt tetiba ilang berkat ilmu tu smua iskk adeii ntahlah, aku susah nak hurai bab ni isk2

dlu aku pernah terlanjur kata hehe, bkn mmg aku sengaja kata ni kat kawan aku, aku kata klu tak silap, orang yg berkapel takkan kekal, mcm contoh, klu org berkawen, ada satu hormon yg kluar yg mengikat hubungan tu dlm tempoh setahun bgtu, lepas tu hormon tu berhenti kuar, so dlm kes ni, pasangan kene pandai2 mjaga hubungan, sbb tiada sudah yg menolong mereka, dalam kes berkapel pun bgtu gak, tahulah mudamudi ni, hormon membarah sikit hee lama jd barah adeii.. lepas berkapel, mereka sbenarnya tidak ada ikatan yg kuat pun, smpai ja tempoh tu mereka bleh brek, dgn itu mengkomfirmkn teori aku, bahawa org yg berkapel tidak akan kekal insyaAllah, klu yg kekal tu insyaAllah akan menerima masalah kelak.

pasal hormon tu, aku tak pasti, entah mana dah aku dengar bende ni, tpi pasal brek ni bleh jd btul hee, pastu, lepas satu sem, yela, mereka berkapel d matrik kn, duk berjauhan lg tu, tmbh lg bdk tu satu duk U... hehe, aku dgr citer brek dah hehe, aku mcm hepi je tym dgr tu, pastu, dia ttiba plak kata dah kapel ngan sorg bdk bru, katanya kuat agama kut sket hee, klu dah bertemu tu walaupun di temani, tapi mata tak kawal, sama je kan, isk2, ntahlah, tu ar dlu dia yakin2 sgt hubungan tu akan berkekalan, cian gak aku tgk dia ni, dah la tu first ppuan yg dia kapel, ppuan tu pun gtu gak, kire klu diorg kapel ntah ngan sape dah, mcm dah jd second la, pastu third pastu ntah berapa dah isk2, rasa bermaruah lg ka tym tu? pikirkan la...

ada lg tu, klu lelaki slalu bawak kuar ni, biarpun maw kawen dah, ingat mereka ni sayang korg ke? tu tipu, tak paham betul aku org mcm ni, klu kata kta ni beragama, tapi bt taktaw hukum tu ape kes? adeiii 

pandai laki2 zaman skrg ni, hee aku pun kalah hehe, adeii, sbenarnya, same je, bukan bleh caya pun, manusia zaman ni asyik memperdaya antara satu sama len, aku pun kadang2 mcm tak nak kesah dah dgn dunia ni.

dulu sblum aku masuk matrik, aku rasa aku agak gila, tmbhan lg dgn kwn2 yg ntah pape tu hehe,takde la diorg smua bek2, tapi rasa mereka terlalu konservatif,  tpi kawan aku yg seorg ni lebih tertarik dgn budaya luar dn freethinker hee adeii, mmg dlu aku agak kurg senang d sistem di dunia ni, aku rasakan manusia smua yg tidak pernah jujur, dan berfikiran pelik adeii

kawan aku kata, "haha, performer!", membawa maksud, seorg pelakon, sbb apa yg dipikirkn ketika itu, kami sbenarnya tidak menyukai org yg bt sesuatu di sbb kn society itu berperanan sedemikian, ini semua tipu, tipudaya sahaja, mereka ini tidak pernah jujur terhadap diri.

ntahlah, kadang2 aku pun benci gak pada diri aku, aku pun bukan jujur sgt pun pada dunia ni,  lepas tu, masuk matrik, aku dah jarang gaul bdk2 macam tu hehe, aku kawan ngan sorg bdk MRSM ni, mulala aku kenal2 bdk2 mrsm ni, kene plak bdk2 masjid, walaupun aku bkn bdk masjid, sejak bila plak adanya label memisahkan yg bukan dan ya di sini? ntahlah, lastly, aku mengarah kepada suatu yg agak pelik, dan aku lupa banyak benda, ntahlah.

aku tulis saja ni, tiada apa2 pun, ni cuma benda2 yg aku terpikir2, mgkn aku agak tidak berguna sekarang, sungguhpun umur aku semakin lewat, dlu aku pernah terpikir, bukan lebih baik aku tak kenal seorang pun di dunia ni dan tidak bergaul dengan orang2 di dunia ni, aku terasa akan bebanan setelah mengenali orang dan bergaul dengan mereka, mungkin hidup aku agak fantasi dan lari dari realiti idup dunia ini, mungkin juga pengaruh anime, semuanya berubah, bila aku terpikirkan, baik aku patahkan simcard aku, pastu buang hp2 aku, pastu, aku delete semua akaun fs, fb, ms, tagged, ILI, ym, msn, blogger, dn etc. taktahulah, gila betul aku ni, pastu aku terpikir plak, takkan lah aku mahu melupakan semuanya, sedangkan aku sudah pun menggunakan masanya banyak untuk semua itu? ntahlah

cuma yg pasti sekarang, apa yg lebih penting adalah untuk membina satu jati diri yg unggul, taktahu lah, mgkn aku takut sebenarnya akan masa depan aku ni, klu aku kerap kali bersikap pasif, mesti kelak akan ada suatu kesan pada minda aku kelak, ntahlah, aku taknak pun buat apa2 yg absurd hehe, tanpa mempedulikn mereka yg aku kategorikn, pemusnah idup aku, tapi ada kah ini betul2 idup? iskk malas aku mahu cakap.

dah2 mari makan hehe, aku teringin sgt nak makan ayam lemon ni hee.. kenapa la aku bleh ketagihan makanan ni hehe yum2.. gmbr kat atas skali tu.. satu tomyam yum2 ni pun sedap ni, satu lg ayam mayonis hee..

nak tahu nape topik ari ni pelik? sebb aku tulis post dlu sblum tulis title hehe

ps aku minta maaf klu aku terlanjur kata, mmg aku sorg yg kurang berfikir dn slalu mengikut kata ati, maafkan aku, aku mmg bersalah, dan sebenarnya, aku mmg tak kesah apa2 pun, tapi itula aku kan.. nak bt mcm mana, apa yg aku takut kelak, di akhirat nt org menagih hutang pahala yg bnyk dri aku, sedang dosa yg aku lakukan amatla besar.

"Adakah hidup ini suatu kesilapan?" bukan kenyataan, tapi suatu persoalan untuk difikirkan bersama, dan tuan penjaga badan lebih arif akan dirinya sendiri.

7 comments:

aNdi.Hanin::حنين said...

salam,
yaa
yg pasal hormon tu pun ad dgr..

eh eh ad baca..hehehe

klo dilihat dgn mate pun mmg slalu cmtuh la bdk2 y kapel nih. haizz..

mmule 'xbiase'..lame2 'dah biase'..ceyceyhh..lps tu ble dah boring dgn 'dah biase' nak y 'luar biasa' pulakk..

tu y jadi mcm2 plek2 tuhh..even ms mmule kapel tlah bjanji sepakat xnk bt 'dosa' hahahaha. ceh! syaitan itu sentiasa menipu.

nk rs ayam msk lemon ko bleh? haha (wlpn sy alergi ayam :P)

Iz said...

Ayam masak lemon?
wee sedapnya,...

Anonymous said...

salam
hormon apekah itu?
1st dgr ni

ayam tu nampak sedap huu~

srzal said...

ee hormon tu wujud ke anin? hehe.. taktaw la ainul hee.. mgkn gak hee, terlalu bnyk hormon hee tpi taktaw mana stu hee huhu

manusia mmg gtu anin.. takkan puas smpai nak mati kut hee..

alergi ayam? badan ko jd merah2 gatal2 ke klu mkn ayam ni? hehe isk2, aku taw nak msak ni.. nak try la nt hehe

iz nak ke? hehe, anin pandai tu hehe :D

ayam tu mayonis hee.. mkn sikit2 je bleh.. mkn banyk nt mual hee.. isk2

aimi said...

mula2 bce je dh pelik..
tajuk lain isi lain..haisshh..
kucen nie stress ke..??

aNdi.Hanin::حنين said...

hormon tu mungkin wujud, mungkin skdr kajian.heheh. tp fitrah manusia ah, xpernah puas.. lebih kuang la kot dgn kesimpulan hormon tu eh. he

eh ah, depends ah die nk merah2 ke nk gatal2 ke..y penting tidak melibatkan tuan diri menjadi gatal atau miang. XD XD hahaha*nonono*

memandai2 je ckp ak pndai msk aym lemon, makan pn x penah. ntah pndai makan taw ah kot. :P (pss ainul tu lg terel maa)


psstt..aimi, tu tradmark namenye.jgn pertikai :P hek3

srzal said...

erkk? trademark pe plak ni anin isk2
hehehe aku sje je bt lawak tu hehe manataw bleh pancing undi hehehe

aimi.. bese ar tu, kucen bukan tensen tpi mmg pelik skit hehehe adeii..

ainul terer masak ke? hehe.. takpe aku pun hehehe(masak pun blum hee)

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template