Tambahan

kecek arab sikit ari ni wee :)

hmn ni hj.. ni yg bnyk bini tu kn hehehehe adeiii


tula ekspresi awal kawan2 akak aku tym akak aku bg kad kawennya hehe

tak sangka terkenal jgk pakcik aku ni hehehe

terus diorg tanya lagi.. aik.. napa tak letak nama isteri2nya ni? hee adeii

hehe hensem jgk pakcik ko tu ye haha.. mgkn kut.. waktu muda2 dlu, ntahlah.. mak aku kata mcm arab, hee rezki Allah.. hee .. tpi skrg dah tua dah hee

pakcik aku kata, "jangan ikut macam pakcik, tapi ikut cakap pakcik"(lebih kurg la tu, aku pun lupa2 dah ni). kpd sedara aku yg baru kawen hehe, isteri die trus buka mata(kut) hahaha adeii

hehe alah dua2 atuk aku ada 2 bini, tapi slpas sorg dah pergi sob3.. aku tak kenal pun nenek2 biologikal  aku ni hee.. klu gtu tak hairanlah.. klu kami ada keturunan berbini2 ni hee adeii.. cian2 isk2 hee .. jaat tul aku ni hee.. ati2 jgn dkt ngan aku hee

kla tu bukan yg aku maw citer ari ni.. isk2 tym org kawen ni.. mana2 ja ada org maw kawen, aku ja tak kawen2 lg hehehe adeii

tgk ni 




Sheikh Mohamed Abdul Aziz Mahmoud Ghonim ada dtg kat ump tym2 cuti ni isk2(aku terbaca ecomm).. nape la bnyk tul program best2 kat sana, tym2 cuti ni.. skrg ni.. hee sepi sgt la kat sini, hee

tapi terpegun sbenarnya tym aku tgk video youtube tu.. hee, best plak aku tgk, hee rugi tak dpt tgk kuliah ke tazkirah beliau kat ump 20mei dlu huhu..

org arab kecek kelate? hee.. alah bese la tu.. diakn bese kat kelantan, hee.. tapi kn klu tak pun, bese la tu.. org2 kelantan kn mesra2 belaka hee.. tak hairanla klu bleh bt kawan.. dan belajar dri diorg hee... tapi klu ikut pengalaman aku la.. org2 kelatan tganu ni mmg bleh bt kawan.. senang nak gaul.. walaupun kadng2 payah dipahami hehe adeii tapi tak apa la tu.. ada jgk topik yg dibincngkn hehehe :P

nak taw, smlm aku g semai.. sekolah agama inanam kut hee.. skul akak aku hee.. rimas aku masuk skul tu.. hee yela.. aku ni.. skul bese ja.. hehe tu, hee baik2 adik2 kat sini hehe.. tapi aku tak kacau(seyes ni).. aku baik hehe, diorg tgh exam plak isk2.. tapi aku nmpk ramai gak muslimah2 ni.. hee tambh aku rimas. isk2.. tapi akak ku suh kuar gak hee.. adeii, dia masuk bilik guru.. aku luar bt bodoh hee.. rimas2 naseb bek tym tu ada yg tgh exam isk2

tringt plak zaman aku dlu skul, kat skolah lokyuk ni hee adeii




tgk kat video kat atas tu adeii, lebh kurg la tu.. tapi kes kat atas tu agak special sikit.. tym aku dlu.. takde bende2 mcm tu(yeke?, ada kut tapi.. mgkn tym tu aku agak terbiasa).. dlu la.. adeii, pas aku masuk matrik baru aku paham bnyk benda.. hee..

tgk2 bnyk cina kan? hehe adeii.. klu tgk kelasmate aku pun hampir semua pun cina tu hee.. bleh cek kat facebook aku hee, diorg mash lg aktif adei.. skrg aku mcm rasa rimas plak bergaul dgn diorg hee taktaw napa hee.. klu dlm kelas rilek je bt kerja sama2 hee tak kesah papa pun hee, ntahlah.. mgkn bru skrg aku paham perbezaan bahasa kut hee.. satu apa pun wo bu ming bai hehe, nak taw yg kat atas tu pelajar2 sains(kut klu tak silap) tu hee.. dasyat tul bdk2 ni.. spm 07 kut, aku spm 06 hee

suasana di lokyuk, sedikit sebanyak mengajar aku sesuatu, dan memahami mereka, orang2 yg kita perlu dekati, berbeza keadaannya di semenanjung, yang mana aku agak, mereka ini lebih terdedah kepada budaya Islam, insyaAllah. Tapi kami di lokyuk lebih kepada fizikalnya sahaja, rohaninya mungkin kurang, namun itulah persoalannya, mungkin saya fikir kita ambil tentang isu aurat, tapi tidak pula kita ambil persoalan pokok seperti akidah, mungkin ada, tapi sukar, yang memainkannya, hanyalah ustaz/ah. 

agak sukar memahaminya kan, baru sekarang, aku nampak sedikit sebanyak, rupanya, masih banyak lagi ruang untuk kita perbetulkan diri ini.

mungkin benar kata seorang sahabat, makin banyak kita pelajari, makin nampak kejahilan diri kita ini, kelak kita sama sekali tidak punya pilihan melainkan, terus membangunkan diri. itu sajalah jalan daripada menempuh kejahilan.

ps pasni kita kene study masakkn arab ni hehehe.. nak blajar kecek arab sikit hehe.. jgn mkn budu je.. kene makn makanan arab juga :)

11 comments:

aNdi.Hanin::حنين said...

woaa..gagum gilak laa dgn sheikh tuh.
sheikh ckp sabah xde ke? ekek.

walawehh..video no 2 tu pnye laa.hahaha.
ak ingtkan ko y bt. :P


ehh nnt klo da jumpe bakal istri kenalkan kat aku ye. ak nk bgtw dia y ijal ad potensi berbini lebih dr 1. ahahha

srzal said...

hehe xde lg kut, hehe kene duk kaji mknan sbah dlu hehe

aku tak bt video isk2.. tlg tgk ade hee :P

isk2 ko ni.. jaat.. klu ye pun adeiii.. pening2.. takleh2 .. tak ckup syarat hee :P

aNdi.Hanin::حنين said...

ooh.pdn la ak paham kecek sabah.
sbb hmpir tiap2 bulan ad org post makanan sabah kat ruma.hahah. :P


eh, apsal kad kawen akak ko ad nm pakcik ko plak? err..

srzal said...

sape yg post2 mknan sabah tu hehehe :P isk2

taktawlah nama pakcik ni.. mcm nama special kut hee.. nama2 sedara2 terdekat.. kene la tulis kat dlm kad kawen.. hee.. kire mcm hormat kat sedara kut hee

bkn mghebohkn bini ramai adeii isk2

aimi said...

bsr mne la agaknye kad kawen tu klu ltk name sedare..???? ^_^

aNdi.Hanin::حنين said...

ooo mcm tu. aah eh, muat plak nama sdr2 masuk skali yek ehe..


alah tu..boyfren sy y kirim . ahaha

ceh tbe2 je. ngarut2~

Iz said...

hee
shuffle tu tak best
nak tgk shuffle versi skola kami?
kui3
http://www.youtube.com/watch?v=TsM8Gt8UFPQ

tp dicemari unsur2 bongkak~
haha

srzal said...

aimi.. hehe alah stdard a4 d belah dua je hehe.. takde la rmai sgt pun.. sedare2 adik beradik mak ayah je pun hehe

aik? sejak bile plak anin pandai berboypren ni hehehehe :P

nur pelik2 hehe... adeii bdk2 ni isk2

Iz said...

hee
manede pelik

Iz said...

hee
manede pelik

srzal said...

yg video iz tu.. pelik hehe adeii. takde la.. kucen pasan bdk bersongkok hehe adeii

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template