Tambahan

Ramadhan Dah Hampir

Sila baca, dan gelak hehe...

A: alah taknak la, sibuk, tak ada masa,
test dah dekat ni,
B: alah tu pun kejap ja pun, bukan lama pun,
setakat kul 8 hingga 10 tu, apa la berat sangat pun...

ini citer aku dulu2, aku ajak kawan, tapi mungkin agak susah kan, yalah kalau kita ni kuat, mungkin tak susah, tapi tak umat di kala ini, tidak begitu,

susah sangat kah nak faham derita umat?

aku agak takut di kala ini, yang paham dan arif, seringkali menghukum mereka yang jahil lagi alpha, dikira, sehinggakan seluruh kehidupan mereka seolah-olah kesilapan dari dulu hingga kini.

Indahnya jika kita dapat bersama
Hidup selalu gembira di dunia ini
Lagi indahnya jika kita dapat bersama
Hidup di dalam gembira di akhirat sana

jangan hukum kami kerana kejahilan kami, jangan hukum kami kerana kealphaan kami, kami perlu bimbingan, kami perlukan penunjuk arah.

hee...

aku pernah hidup bersama mereka, dulu kini dan sekarang, mungkin aku juga seperti mereka, dan mungkin juga kita seperti mereka? anehnya, kita menolak mereka, kenapa?

kasihanilah umat ini.

apa dah aku merepek ni, mungkin sebab aku kurang tidur kut hehe, hidup ni macam best sajakan, hidup ini hanya sekali, tapi sayangkan, ada benda yang kita tak boleh capai dalam kehidupan ini, tapi.. bukanlah matlamat utama kita akan dunia... benar bukan?

sudahlah, falsafah hidup yang tidak kesudahan...

hari tu aku terbaca blog(ter? mcm mmg nak baca ja haha)
lawat sini... aku pun keliru gak selepas tu hehe adeii
so doctor-to-be be alert hehe :)

satu lagi hehe dah lama tak update ni, aku ketiadaan bekalan internet yang stabil hehe..

ramadhan dah dekat hehe.. alah yg cter atas tu pasal ramadhan la hehe.. fikir2kan :)
agaknya, masih tak terlewat untuk kita buka balik buku2 pasal ramadhan,
mana yang halal? mana yang membatalkan? mana yang was2? mana yang sunat?
semoga kita dapat buat yang terbaik untuk ramadhan ni, insyaAllah

8 comments:

Anonymous said...

selamat menjalani ibadah puasa

karangan sape weh???
hantu itu sgt takot???
wuu... takot pe?
hek3... pnat ak tahan senyom supaya x gelak luar lab neh

aNdi.Hanin::حنين said...

heh aritu adik ak bg ni jgk, ak dah gelak..
skang gelak lg. rumet da pndang2 cet.

haha.


mengenai kes KELIRU tuh:
sebagai seorang ppuan, eceh, ak rs baik la ppuan sesama ppuan lelaki ssma lelaki. ad ak dgr, klo bleh cri jgk doc ppuan, (utk ppuan) klo xde gak, br bleh doc llaki.

pestu y pasal stud tu.. rsnye diorang sje kot nk mmbiasakan stud bila menguruskan pesakit berlainan jantina. pandai ny ak bt ulasan. haha.. :P

tu la ijal..xyah jd doc..bek jd engineer pegang mesin drpd pegang org. hahaha XD JK. JK.

happy ramadhan. :)

Anonymous said...

haha..pecah perut aimi..

sape punya krgn tu kucen..??

neway, salam ramadhan..~

Anonymous said...

haha..pecah perut aimi..

sape punya krgn tu kucen..??

neway, salam ramadhan..~

srzal said...

ainul .. tu karangan2 bdk2 hehe adeii
kanak2 ingin jd penulis citer2 lucu2 hehe adeii

anin.. aah aku dah keliru hehe.. tapi ni la maslh besar ni isk2.. klu ada doctor mcm tu.. sapa nak percaya doktor kn? isk2..
nasib baik ade gak muslim2 yg taw hukum hakam jd doktor ni.. alhamdulillah

aimi.. hehe.. yg pntng bkn bkn karangan kucen haha.. adeii kucen asyik ketawa je baca karangan tu.. releases tensen gak hehe

SF said...

salam...

rasanya takut lak nak jadi cikgu~ =P

srzal said...
This comment has been removed by the author.
srzal said...

wsalam...

takut nape plak? sbb bdk tu yg tulis karangan tu ke? isk2 hee

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template