Tambahan

Dia Milik ku?

dia milik ku ka? betulka aku memilikinya? isk2 ape ni isk2 tak kawen lg dah maw memiliki adei hehe, post ni timbul sbb kekecewa sesorg yg terlepas mjdi tunang org hahaha adeii men2 ja takde kene mengene pun.

aku rasa amat terkjut, klu ada org yg mengata "awek" dia tu mcm dia punya sungguhpun dia belum kawen pun dgn dia, aikh hairan aku manusia ni, tak sedar diri btl, tapi bkn tu yg aku nak citer.

betulkah, dia milik mu? ko punye ke tu? mcm ppuan tu barang berharga dia plak, senang2 je ckp mcm tu, dgn kata lain dia telah merendah martabat ppuan itu sendiri. aiks adui bkn ni aku nak citer, emosi menguasai diri aku lg T_T

apa yg aku terbayang dlm otak ketika ni, betulka kita memiliki sesorg hanya dgn berkapel, hanya dgn berkawen, hanya dgn beranak?, ketika nyawanya di hujung sakaratul maut, adakah kita memilikinya? benarkah?

siapa memiliki sape sebenarnya? dia milik kita? anak tu milik kita ke? sbb benih kita ka? awek tu, kita punya ke(kita? ko ja haha), sbb dia relakan dirinya terhadap ko? kucing tu ko punya ke, sbb dia suka cari mkn ngan ko haha? atau pun istri kita tu kita punya, sbb ko dah kawen dgnnya?

kita sbnarnya tidk memilik siapa2 ketika itu, sdng diri kita pun hanyalah pinjaman smata-mata, mati kita hanya ada Allah, insyaAllah.

oleh itu sedar2 la sikit siapa kita ni, jgn la duk bangga sgt dpt 4flat ke, dpt awek cun ke, dpt duit bnyk ke, dpt pangkat tnggi ke, dpt jd PM ke hehe, entah apa lg, tu semua bkn ko punya.

berpisahnya kita kelak dgn kematian... hmn aik ntahlah bgtu bnyk kematian yg ku rasai sjak akhir2ni kn, namun aku rasa mcm aku gagal utk mnginsafi diri dgn kematian ini, kenapa ya, ego ku terlalu tggi ka?

dlu sorg bdk ump, meninggal dunia kat dpn ump aksiden, tapi kta taknak sdar bahawa matinya kita itu tak kira usia dn masa,

cuba kita renung2kn diri ini, bajet2 skrg ni klu aku pergi dlu syurga ke neraka?

klu kata tak cukup amal bila nak start beramal? tggu tua? tak sdar ka ada org da mati muda2 lg kat dpn ump tu, nenek aku dah tua, ujian org tua2 ni bnyk, Allah bg peluang kat diorg ni, dgn penyakit2 tu Allah kurgkan dosa2 insyaAllah, tapi kita ni yakin ka kita mati tua kelak.. klu tak? aku taknak lah mendoakan agar ko mati tak smpat taubat, tapi Allah dah beri amaran dpn2 kita... adeii

sura sajadah ayat 12..

7 comments:

aNdi.Hanin::حنين said...

bro
highlight sket "dapat jadi PM" tuh.


malaysia milikku. vote for bijaN!

-xde SB y lalu sini kan?..hehe-

Anonymous said...

ske entry ni
two thumbs up!

Iz said...

huhu
kucen..
zairiel pernah wat sajak taun lepas

'MENCINTAI TAK BERMAKNA MEMILIKI'
lebih kurang la dengan apa yg kucen post ni..

srzal said...

sori2 lewat gak adeii

hee anin tu aku men2 je hehe takde kene mengena pun hehe adeii aku terlintas sikit dlm akal aku tym tu pasal pm2 ni waLapun aku tak baca berita hee adeii

thanks ainul hee .. mashaAllah takdela skdar perkongsian... mana taw ianya bermanfaat

ye ke iz, hmn... mgkn sama kut hee tapi tu mcm lirik lagu je hehe

-Umi- said...

Haha..mmg pon setakat couple boleh clash, xde maknanya, belum hak milik pon, diri kita sendiri pon bukan hak kita yg mutlak, hak Allah semuanya,

aNdi.Hanin::حنين said...

haha..ijal,ak men2 jugak la tu..isk.ko neh..

tp kalo PM baru bc ni ok jugak..malaysia bkn die sorang yang punye.. :P

Iz said...
This comment has been removed by the author.

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template