Tambahan

Perginya Selamanya

Hmn ari tu aku ke Maahad Tahfiz Negeri Pahang(MTNP)(search kat google ada tu) bnyk aku dpt, cara2 hafal quran, buku, booklet dan bermacm lg hee, aku jg temui huffaz2 laki dan ppuan(hehe mmg calon istri ni hehe tapi sapa la sy kn), pastu ada makanan sedp tapi klu tak silap aku tak perna mkn pun, lupa dah apa tu klu tak bleh dijdkn syarat2 calon2 aku hehe adeiii,

so apa tggu lg bg sesapa yg berpeluang masuk maahad2 tahfiz.. masuk la, klu tak dpt cuba dpt DQ selepas ni, kita org perna plan g DQ tapi diorg dah cuti tym ni isk2.. tapi bukan tu yg kita nak kn.. kita nak redha Allah.. aku rasa sgt mnyesal dgn diri ku ni, tapi klu dpt hafal quran tu kan rezki, bersyukurla dgn apa yg ada Alhamdulillah.

pastu aku g ikut kem pemantapan ruhiyyah hee sini lg best walaupun bnyk yg aku pelajari tapi entahlah cabaran begitu tinggi bt diri ku ni, tak sempat abis smpai ptg sabtu je, sebb malam tu ada program titas, terasa rugi plak, tapi aku terasa mereka benar2 menghargai kami, utk pengtahuan kebnykkan yg join tu budk2 usrah gak, so diorg kata terpilihla.. tapi aku rasa diri ku ni pelik dripada yg lain, geng2 usrah aku takde, diorg2 la aku susah btl nak masuk waktu tym mula, agak terasing aiks..

ari tu gak ari jadi aku hehe, oh well, tak berkek tapi aku ok je la hehe(ceh ni mesti kecewa sgt ni haha) takpe la apa la sgt kewujudan aku ini, betapa bnyk sgt kesannya terhadap org lain, aku tetap sama seperti org lain, tiada yg lebih istimewa layak terhadp penghargaan tu.

pastu... nenek(merujuk pada atuk ku, aku pggil atuk ku nenek, jgn pelik).. perna suatu ketika dia menegur ku, kerana tdk pulang berari raya(aidfitri ari tu), aku pun terasa gak, rupa ada jg org mengharap aku berada di rumah, aku hidup berjauhan, memang payah lah dan la tiket mahal, mgkn ni la rasanya klu kita terkawen org jauh2 hehe adeiii.. tapi tu la topik perbualan yg terakhir aku ingat, nenek ku sudah tua, bermacam penyakit dia dapat, dgn redha itula pembebasan daripada dosa2 lampau..

dulu dia perna koma klu tak silap, tak sedarkan diri, dan tak dpt berkata-kata, pastu operation, pastu kira dah mmg sehat, insyaAllah sempat lg aku bertemu dgnnya, tak sngka plak 30 march merupakan ari terakhir dia di dunia..

rasanya terlalu sedikit kesempatan yang aku bersamanya, mmgkn aku dah patut balik ari tu, setakat rm600++ apa la sgt kn, aik sedey gak, ni la saat yg kritikal tu kn, tapi aku gagal melaksanakan dgn terbaiknya...

Ya Allah jdikanla mati itu sebagai asbab kepada kami agar senantiasa mengingati akannya, jgnla engkau jd kami lalai dripd tipu belaka dunia ni. Ya Allah jgn la jdikan dunia ini matlamat idup kami lebh dripada segala-segalanya.

al-fatihah utk nenek ku tersayang

7 comments:

Anonymous said...

salam takziah~

aimi said...

takziah kucen~

aNdi.Hanin::حنين said...

takziah..

(uit,tbe2 tingat atukku.huhu)


len kali balek nek air asia je, smlm ak check KL-sandakan RM100+
awal bln 6.
MAS mmg 600+..hehe.

srzal said...

thanks smua :)

tu airasia sebenarnya.. klu beli awal2 mmg murah .. tapi ni klu secra tiba2 nak balik mmg susah gak adeii

atuk ko nape anin?

aNdi.Hanin::حنين said...

oh, air asia on the spot 600+ kew? hee,tataw plak.

atuk ak slalu x sihat.hm..

srzal said...

takde la on spot.. hmn klu masa2 tedkat mahal la hee

yg tu pulng balik kl-kk isk2

anin baik g selalu jgk2 atuk ko tu... aih.. mn..

aNdi.Hanin::حنين said...

hm..
ye ah
ijal, jom balek KL. XD XD

gaahahah

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template