Tambahan

Makanan Yang Sedap

sedapkan nasi ayam kat atas ni hehe.. klu nak jd calon istri ku mesti pandai masak hehehe(men2 ja jgn ambik serious hehe)

Sedapnya nasi ayam tu, yum2 enak betul, saya nak makan lagi. hehe Saya cerita ni sebab saya lapar ni, adei tadi saya puasa sunat khamis.. pastu makanla .. hmn burger dn dbalut dgn kulit kopia tu hee tak tau la nama dia apa.. pastu mandi.. gi solat maghrib hee

pastu balik bilik hee terkunci.. adeii.. dah nasib badan.. selalunya saya gi mandi jap sblum solat isya'.. aik pastu balik bilik lg takde org lagi hee.. then tggu2.. pastu aik.. baik rehat2 kat masjd hee.. then jumpa bdk2 ni.. citer ar sikit pastu ada sorg sahabat ni ajak g makan hee.. terbaek hehe mkn benda yg sama gak isk2

pastu mkn2 di tepi tu.. citer2 sikit.. aik.. ramai plak org bt aktiviti kat sini mlm2 ni isk2.. ok la.. saya pun balik wee.. tgk2 alhamdulillah mereka dah balik.. masuk bilik cek msj.. isk2 call.. ni mesti kes titas ni hehe

kami akn membentangkn tajuk clash.. tapi bukan sebarang clash(tdk terkecuali clash kapel2 hehe) tak tu clash merepek isk2.. tak kawen lg dah clash2 isk2 dah kawen kelak mcmne la idup ye.. hee naudzubillahiminzalik

clash yg kami nak ceritakn ialah.. Pertembungan Ketamadunan.. ini lah clash antara tamadun.. persoalannya.. adakah clash ini suatu yg positive.. bila mana g#^%#$#(saya lupa nama dia) yg bt video "Fitnah" tu, dia menggambarkan seolah-olah Islam ini merupakan suatu halangan.. mungkin dasar dan intipati dalam Islam ini menghalang mereka dalam acuan2 mereka..

tapi pada hakikatnya.. Islam bukanlah halangan.. apa yg cuba dibawak oleh Islam adalah fitrah.. klu kita lihat sebenarnya fitrah ini adalah sifat, tingkahlaku, akhlak dan sebagainya akan kemanusiaan.. manusia itu wujud dlm fitrah tapi dicemari atas acuan yg dikenekn... bukankah.. bayi yg lahir itu suci seperti sehelai kain putih.. tapi ibubapa atau org disekitarnya la yg mecorakkannya..

jd Islam sebenarnya bukn la halangan kepada kemajuan.. halangan kepada agama lain, tamadun lain.. hubungan ini adalah interaksi yg positif kearah melahirkan manusia yg berjiwa murni dn bahagia dunia akhirat..

kenapa perlu Islam? kenapa tidak? agama2 lain.. Islam adala agama yg boleh bertolak ansur terhadap agama2 lain selagi mana mereka ini tidak melanggar fitrah, fitrah juga merupakan ajaran nabi2 yg terdahulu... perlu ditekankan bahawa setiap agama ini tidak sama.. sebb tu IFD (interfaith dialog, sabtu ni di UMP jgn lupa dtg.. tpi yuran mahal la hehe kedekut btl) di anjurkan bagi menjelaskan agama2 ini, kerana tidak mungkin agama2 ini sama.

aik aku ni dah lebih, sebenarnya aku nak tulis pasal "kewujudan" tapi lain kali la kan hehe

sebenarnya dah pukul 4.50 pagi(setakat penulis ketika ini) ni isk2.. aku rasa sgt rugi sejak kebelakangan ni.. aku tak nak rugi lg.. biarla aku rugi dunia.. jgn la aku rugi akhirat.. sungguhpun begitu bukanla dunia ini dbuang begitu sedangkan dunia ini jugakla mgkn jln aku ke akhirat.. bkn bgtu sahabat2 ku?

but why do I struggle fighting a lossing battle? its useless.. what a sad end for those who strive for world which would end by his own dead..

3 comments:

Adzlan said...

nasiiiiiiiiiiii ayam...
nak 1...
makan sorang2 jak ko..

aNdi.Hanin::حنين said...

kulit kopia? ape tu?
popia ke? hee

oo. ko pn amik titas - ketamadunan.
ak dulu dpt, "globalisasi,ekonomi,.."

T.T

buat jelaahh

srzal said...

hehe mari kita pigi pasar mlm ari khamis ni lan hahaha .. beli nasi ayam boxing haha

hee malunya aku isk2.. ye2 popia isk2 ada plak kopia tak tertelan nt haha adeii

titas ni best.. bermacam diorg ckp.. kelas jd hangat terus haha lectrr aku cool ja

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template