Tambahan

Tangan Ini Kah?

hehe


aku dah tergelak hehe... seperti yg dijanjikan aku tak nak citer kawen hehe

tapi aku nak citer pasal baitul muslim hehe

ape itu baitul muslim? ntah aku pun tak tahu hehe

tapi isi je la borang tu... pastu klu dah ada calon letak nama kat situ haha...

senang2 tak perlu malu2 kucing... klu mmg kucing pun tak perlu malu2..

nt ade la org yg uruskan hehehe adeiii

waktu aku pikir2 balik.. erk aku dah sedia kah ni?
aku dah nmpk dah calon2nya ni hehe..
tapi erk...
ikut fitrah dan harakah bleh lah.. tapi hee
aku pikir2 balik isk2... berat jg... dlu bleh ar bt lawak.. skrg adeii
baru aku tahu... aku belum lagi bersedia adeiiii hampeh

semoga Allah memberi aku petunjuk....
aku tak ingin selalu dalam fitnah...
ingin aku mencari yg fitrah buat diriku dan dia...

hehe adeii ape dah aku merepek besar ni hee

k2 dah abis... tu sekadar mukadimah di hari yang nyaman dengan hujan2 ni hahaha... hampeh...
tak tahu lah... kadang2 memang aku tak suka dengan hujan, tapi hujan tu kan rahmat... tapi tak tahu lah...

hari ni aku kat pekan, dalam ramai2 yang mmg tiada di Pekan, aku pula menyibukkan diri di Pekan.

A: Korang semua balik kul brape ni?
B: Kul 4????
A: Bukan kul 11????
C: aaa??

A: ko sorg balik awal...
C: ....

dulu aku pernah cakap pada diri aku, bt je... tak perlu pikir sgt, klu bnyk pikir mmg tak siap2 keje kita ni...

tu yg tak kawen2 lagi ni haha adeiii
bukan apa.... cuma nak memelihara diri dari fitnah... salahkah aku?
rasanya orang yang memelihara diri dari fitnah lebih perform dalam kehidupan...

aik... entahlah.. mungkinkah aku ni selalu meletakkan nasib sendiri di tangan sendiri? atau salahkah konsep ini?
baru aku sedar bahawa kurangnya sikap kebergantungan aku terhadap Allah... semoga Allah memimpin kita.

Sudah dibincangkan dalam mesyuarat sosialis mahasiswa haha bahawa pentingnya solat istikharah, kenapa perlu solat istikharah? sebab nak tentukan calon yang paling sesuai haha.... bleh jg..
tapi...
solat sunat istikharah, sebenarnya, pentingnya, dalam menentukan hala tuju hidup kita, walau sekuat serapi sehebat mana perancang kita, tapi lebih baik hebat kuat rapi etc pimpinan Allah...
tak kesah lah, nak cari bakal isteri/suami ke hehe, atau nak tido petang ke, makan ayam ke, bermain2 ke hehe..

tapi walaupun saya kata macam ni, tapi saya pun macam lama dah tinggalkannya, ni lah masalah saya, tahu tapi tak faham adeiii...


5 comments:

aNdi.Hanin::حنين said...

pewitt pewiit. dah ad calon tuh.

kami terbau2 nasik minyak nih..wanginye~~

nyum2 XD

ko da isi ke borang tu? jg2 ye, naqoba' da warning, kalau tak redi jangan isi. nnti menyusahkan org2 y menguruskan. hehe. sj bgtw.

++tengok ah dia gak y start cite sal kawen. adei la..

Arayan said...

assalamualaikum.
awak ni still cerita pasal kawin takde cerita yang best ker? aik.. dah ada calon yer. cepat2lah masuk meminang.saya still tunggu nak serbu makan nasi minyak. awak ni tahu tentang perkara tu.. just malas nak. samalah macam saya..hehe.

srzal said...

anin hehehehe

aniin... naqoba' mane yg citer tu? hehe... tapi masalahnya.... aku jg naqoba' ahhhh adeiii hampeh...
naqoba' yg perlu bimbingan adeiii

ps belum lg memegang usrah hee

satu lg calon2? sje.. sbb aku terasa ati haha... adeiii

ikut nasihat senior, jgn cop dlu... takut kita tak leh kawal hati... klu dah ready bru la... skrg ni bt bodoh je la hahaha

ps aku tak mnta nasihat pun... sj curi dgr hehe

arayan tahu apa tu? huhu nt la sy mulai serious hehehe... sbb tadi sy tensen gilerrrr sgt... smpai citer kawen je... oppps baitul muslim bkn kawen2 je hehe

aNdi.Hanin::حنين said...

ijal.. borang baitul muslim tu,

isi dlu xpe.
tapi jgn hantar dlu kalau tak redi. haha.


alah ijal, kalo da ad clon tu..ckp jela ad..xyah sembunyik2. haha.

tapi kalau ko xda calon, tp cakap da ad calon, nnt xda sape nk approch ko pdan muke ko. kah3. XD

*sori, mode menyakat tak hilang lagi*

XD XD

srzal said...

bdk2* len dah diminta berkali2 hehe kecuali kami yg bru2 sbb tak gi kuliah baitulmuslim lg hehehe

calon2*nya mmg dah ada... adeiii tgk2 mcm mereka ada niat nak mgkawenkan sesame kami isk2 adeiii... takde la..

kire klu kita smua sehaluan senang sikit hehe

org nak approch aku? hehehehehe takpe la takde jodoh kut hehehe

alah yg kat frester aku tu.. klu org salah faham mgkn ingat aku dah kawen pun hehe... sng sikit.. nt serabut je hehe

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template