Tambahan

Penghujung kita?

dalam riang ria hari raya, sibuk pula, mak aku carikan jodoh ni hehe...


anak ko dah ada kawan dia kah?(maksud sini, dah ada bakal2 ehem2 hehe)
kalau tiada, bolehlah kami masuk meminang ni haha... senda gurau tapi agak serious hehe

jeles aku.. jeles aku hehe..

hmn rasanya ada lagi tak parent yang sanggup kasih kahwin anak mereka untuk aku ni hehe... :( hee.. lama lagi.. lama lg.. insyaAllah hee

hmn... rasanya semua orang sudah sedia maklum tentang satu malaysia hehe... jgn dikonfiuskan dengan one israel isk2...

kenapa pula kita citer satu malaysia ni hehe..

topik utama hari ni adalah Penghujung (Hidup) Kita.

saya bagi satu isu ataupun persoalan,
rasanya2 kalau saya umumkan saya meninggalkan dunia buat kali pertamanya, bukan sebagai astronout hehe, apa rasanya respon yang akan diberi?

isu kedua, siapa sebenarnya saya di dunia ini?

isu ketiga, apa sebenarnya nilai (hidup) saya di dunia ini?

isu keempat, siapa sy pada org2 disekeliling saya...

bknkah smua ini ternyata menyedihkan...... tapi layakkah kita menilai seseorang hanya pada standard di atas?

ntahla... aku sudah konfius lagi, aku terasa gak, mgkn sbb banyak kematiaan berlaku, huhu.. bkn sy kenal pun, tapi ntah kenapa... seolah-olah ada sesuatu akan kematiaan mereka menarik minat saya... huhu

pening2...

apa2 pun...abaikan semua di atas hehe..

saya bagi satu perumpamaan untuk dibawa tidur hehe..

kalau kita keluar rumah kita, dan balik semula, itu betul;
dan kalau kita keluar rumah kita, dan tersesat, itu sesat;
maka apakah sedihnya kita balik semula, sedangkan inilah jalan yang betul,
bukankah ini lebih patut dicemburii...

fikirkan lah... sahabat2 & sahabiah2 .. doakan kejayaan dan kebahagia kita... hee
aku dah rasa beratnya bahang beban sejak kebelakangan ni, adui... bolehkah aku kekal.. hee
penatlah...

tidak lupa jg saudara kita di indonesia. doakan keselamatan mereka.

bnyk sgt terlintas di pikiran sampai aku terlupa apa nak tulis isk2... sekian

4 comments:

Adzlan said...

waaaa,dia nak kawen dah..jgn lupa jemput k..

aNdi.Hanin::حنين said...

bgtw tarikh jemputan awl2. sng kitorang nk tempah tiket neh. ekeke XD

Arayan said...

Sejak kebelakangan ini, saya lihat ( berdasarkan artikel yg anda tulis)anda selalu berfikir ttg kehidupan dan perkahwinan. Blh sy tau siapa yg mengajak anda untuk berfikir ttg perkara tersebut?

Tiga soalan yang bagus.
Siapa sebenarnya saya di dunia ini?

Apa sebenarnya nilai (hidup) saya di dunia ini?

Siapa sy pada org2 disekeliling saya?

Soalan ini bkn utk menilai org lain tap utk menilai diri sendiri. Cari jawapan ni dari hati, jangan dari buku.

Ajak seseorang untuk berbual sambil jln2 melihat keindahan alam seperti di taman or pantai. Luahkan apa yg bermain di fikiran anda. Anda terlampau bnyk membuat soalan sehingga anda tiada dpt jwpn utk soalan itu, inilah yg menyebabkan fikiran anda terbeban:)

srzal said...

betul2 arayan... mgkn masih bnyk perlu di perbetulkan.. insyaAllah

satu lg.. hee tu bkn sy yg nak kawen cik anin dan ncik lan hehe adeii hampeh heee

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template