Tambahan

Cahaya Harapan?

Dimanakah kita ketika ini disaat saudara kita dalam ketakutan? Sedapkah nasi yang kita makan di saat saudara kita kelaparan kedahagaan meniti hari malam dengan bedilan yang tak henti-henti.

Apa ada lagi harapan, disaat umat berpecah belah? Yang kaya buat tak tahu, mereka lebih gemar membuat bangunan tinggi mencecah langit, atau mungkin tasik di tengah padang pasir yang kering kontang.

Beginikah saudaraku? Napa gerak kaki ini begitu sukar melangkah keseberang, tatkala pintu masuk di hadapan. Apa mungkin kecintaan kita akan hidup lebih dari syurgaNya.

Inikah umat akhir zaman.

Ya Allah, selamatkanlah umat Islam yg sedang sengsara di Palestin, Afghanistan , Iraq , Chechnya, selatan Thailand, selatan Philipine, barat China serta diseluruh pelosok dunia akibat dari angkara mungkar dan kekejaman musuh musuh Mu. Peliharakanlah kami, lindungilah kami.


Maklumat lanjut disini:
Aman Palestin
Palestin Kini
Palestine Info

Sedih gak, kenapa lah, muka2 ini punya cita2 esok ari yg penuh bermakna, tapi hayat mereka tak lama utk kecapi sesuatu, Allah berkehendak sesuatu untuk mereka, ini adalah yang terbaik, mungkin baru sekrng kita sedar, itulah nikmat keamanan, walpun kta prnah alpha seketika dn mgkn akan alpha kelak, ingat2la tntng nikmat ni, peringatan ini utk diri sndiri jgak.

3 comments:

Iz said...

ke mana hilangnya kemanusiaan?

srzal said...

tatawla nur

mgkn hati mereka sdh tertutup

kini tentera darat pula mceroboh masuk.. aih entahla

doakanla kejayaan umat~

aNdi.Hanin::حنين said...

mmg dah tiada istilah 'kemanusiaan' di jiwa mrk. sbb bg mrk pn, selain bangsa israel itu bukan-manusia. maksudnya, kita ni hanyalah spt haiwan ternakan je. ad dlm protokol of zion tuh.aduih.
-________-"

Copyright © 2009 - tear of fate - is proudly powered by Blogger
Smashing Magazine - Design Disease - Blog and Web - Dilectio Blogger Template